Neal Stephenson tarafından 1992 bilim kurgu romanı The Virtual Samurai'de yaratılan metaverse terimi, Mark Zuckerberg'in sanal dünyalara yoğun bir şekilde yatırım yapmaya karar verdiği 2021 sonbaharında Meta'nın duyurulmasından bu yana geri dönüyor .

Şu an için büyük ölçüde hayal edilen bu evren, antropolojik bir kopuşun kaldıracı mı olacak, yoksa etkileri en iyi ihtimalle dijital kültürlerdeki son gelişmelerin uzantısı olacak bir dizi yatırımı teşvik etmeyi amaçlayan toplam bir söylem mi kalacak?

Güncel tartışmalar, açıklanan dönüşümün etkili doğası ve olası gerçekleşmesi ile ilgilidir; her yeni spekülatif balon gibi (otonom araba, uzay yolculuğu, teknolojik tekillik veya ekonominin mevcut ve son operasyonlarını adlandırmak için yeşil tekno-çözümcü). İkincisinde olduğu gibi, tahayyüller, potansiyel bir pazarın yaratılmasının önemli bir bölümünün, bir beklenti ve olasılık yaratma süreci aracılığıyla oynandığı alandır . Popüler kültür ve özellikle bilimkurgu (filmler, diziler, çizgi romanlar, çizgi romanlar, animasyon, yenen, video oyunları, dijital sanat eserleri ve memler) içindeki metaverselerle uğraşan tahayyülleri anlamaya çalışmak, bu açıdan, devam eden tartışmalar ve barışçıl bir anlatı geliştirmeyi umuyorlar.
Bu amaçla, kullanımları ve kapsamı gerçekte hala çok belirsiz olan bu nesnenin mevcut temsillerinin neler olduğunu anlamaya çalıştık. Hiper-gerçeklik gibi daha sanatsal kaynaklar aracılığıyla Ready Player One'dan The Matrix'e , metaverselerin resmi bir varlığının yokluğunda, olası tüketicilerin ve aynı zamanda tasarımcıların sosyal vizyonlarını yapılandıran şeyin hayali olduğunu varsayıyoruz. gelecekteki gelişmeler, ilgili aktörler tarafından tercih edilen anlatıları teşvik etmek için bir kaynak ve bir kaldıraç olarak.