İnsanlar, yaşamları boyunca değişik biçimlerde, farklı duyuları aracılığıyla çevreleriyle iletişim kurmaktadırlar. Bu duyulardan biri olan görme duyusu yüksek bir oranda, bilginin toplanması ve algılanması bakımından önemli bir konuma sahiptir. Bizi çevreleyen dünyayı şekliyle, rengiyle, boyutuyla görme duyusu ile algılar ve anlamlandırırız. Bu açıdan bilgiye ulaşmada görme oldukça önemlidir. 20. yy‟ın ikinci yarısından itibaren artan görsel imgeler ve bunların gönderdiği mesaj
yığını hayatımızı sarmış durumdadır. Çevremizde bizi kuşatan görsel imgeler bir anlam içerir ve yaşadığımız toplumu anlayabilmek için bu imgeleri anlamak,
yorumlamak, çözümlemek önemlidir. Bu bakımdan görsel göstergeler iletişim açısından ve görsel imgelerin yoğunluğu bakımından göstergebilimin araştırma
konusu haline gelmiştir. Bir sanat eserinde imgeler farklı biçimlerde karşımıza çıkar. İmge genel olarak dış dünyayı temsil etme ve yeniden sunma durumudur. İmgeler genellikle temsil ettiği şeyle benzerlik içinde olup, onun belirli bir şey olduğunu ileri sürerler. Benzerlik ilişkisi içinde olan imge gerçek bir nesneye göndermede bulunduğu için anlamı açıktır ve bizi zorlamaz. Ancak her imge de bu açıklığı göremeyebiliriz. İmge tam olarak görünür olmayabilir ve belirsiz bir şekilde başı sonu olmayan bir yönde ilerler hatta kimi imgeler temsil ettiği şeyle benzerlik ilişkisi olmayan simgesel(sembolik) imgelerdir. Bunlar soyut bir kavrama göndermede bulunurlar ya da başka nesnelerin taşıyıcısıdırlar. Sanatçı zihninde oluşturduğu imgeleri biçim ve renkle dışarı aktarır. Biçim zihnimizdeki imgelerin çizimsel yansımasıdır. Renk ise biçimin ifadesini daha da güçlendiren bir öğedir. İmge, gerçek nesneyi daha güzel, etkili ya da daha duyarlı bir biçimde belirterek gösterge olarak yeniden oluşturur. Afiş sanatsal özellikleri barındıran bir tasarım biçimidir. Afişin temel işlevi hedef kitleye bir düşünceyi benimsetmek, bir duyuruyu kamuya sunmak ya da bir şeyler satmak olarak tanımlanabilir. Afişi tasarlayan sanatçı, kendi anlayışı doğrultusundaki plastik bir üslupla hedef kitlesine ulaşmayı amaçlar. Afiş iletmek istediği mesajları topluma sunarken, hedef kitlesini ikna edecek bir biçimde, hüzün, cinsellik, mutluluk vb. yaşamın her kesitini kullanmaktadır. Herhangi bir afişte ürün/hizmet faydası göz önünde iken, hedef kitlenin hedefleri belirlenerek özelleştirilmektedir. Belirlenen istekler doğrultusunda gerçek yaşamla bağlantısı olan ifadeler ve bir takım sembolik değerler aracılığıyla ortaya koyulan mesaja ya da tanıtımı yapılan ürüne anlamlar yüklenmektedir. Afiş metninin anlamsal açıdan ne olduğu, afiş tasarımı niteliği açısından ve alıcısı bakımından büyük önem taşımaktadır. Afişin işlevi, mesajı iletebilmesidir. Grafik tasarımcı bunu çeşitli kodlama yöntemleri ile yapabilir ve tasarımcının kodu uygulama konusunda doğru tercih yapmasını gerektirir. Dolayısıyla tasarımcı mesajın anlatımı için göstergebilimin bilgisiyle yeterli düzeyde bir iletişimin olanağı sunabilmektedir. Grafik iletişimin başlıca amacı mesajın açık, estetik ve ekonomik bir yolla iletilmesidir. Göstergebilim bu tip kriterlerin sağlanmasında katkıda bulunmaktadır. Afişte imge kullanımı, hedef kitlesinin dünya görüşü, kültürel birikimi, eğitimi çerçevesinde anlamlandırabileceği çok katmanlı anlam dizisini oluşturmalıdır.