Yeniden çevrim (remake) filmlerin denildiğinde aklımıza ilk Hollywood filmleri gelse de Türk Sinemasında da örnekleri mevcuttur. Yeniden çevrim film çekmenin en önemli nedeni gişede bir kere başarı yakalayan filmin tekrar aynı başarıyı yakalama düşüncesidir. Bu yazımda Türk Sinemasındaki yeniden çevrim filmlerden bahsetmek istiyorum.

Yılanların Öcü, Üç Arkadaş, Senede Bir Gün, Yaşar Ne Yaşar Ne Yaşamaz, Yedi Kocalı Hürmüz, Fosforlu Cevriye gibi bazı filmler Türk Sineması yeniden çevrim filmlerine örnektir.

Yılanların Öcü filmini ele alacağım.

Filmin özeti:

Film bir köy ortamında Kara Bayram, annesi Irazca, karısı Haçça, büyük oğlu Ahmet ve Haceli arasında geçmektedir. Filmde olaylar Haceli'nin köy meydanında bulunan evinin önündeki boş araziye ev yapmasıyla başlamaktadır. Bu araziyi Haceli muhtardan satın almıştır. Irazca bu durum karşısında evinin önüne ev yaptırmak istememektedir. Bunun üzerine de olaylar Irazca ve Kara Bayram ile Haceli, erkek kardeşleri, muhtar arasında gerçekleşmektedir. Haceli'nin ev yaparken kullandığı kerpiçlerini Kara Bayram ve ailesinin kırması sonucu Haceli'nin hamile olan Haçça‟ya saldırmasıyla film doruk noktasına ulaşmaktadır. İzlemeyenler için daha fazla detay vermek istemiyorum.

İki farklı dönemde Yılanların Öcü filmi çekilmiştir. İnternetten afişlerini incelemenizi istiyorum.

Afişleri incelediğiniz zaman benzerliklerini göreceksiniz. Sadece teknolojinin gelişmesiyle ve tasarımcının hayal gücüyle farklılıklar mevcut.

1962 yapımı olan film afişine bakıldığında, filmde başrol oyuncularına yer verildiğini görüyoruz. 1985 yılında çekilen Yılanların Öcü filminin afişine baktığımız zaman filmde aralarında olayların geçtiği kişilerin konumlandırıldığını görmekteyiz.

Afişleri incelediğiniz zaman en önemli ortak özelliğinin, filmin atmosferinin afişlere yansıtılması olduğunu fark edeceksiniz. Yani şunu diyebiliriz. Afişler bizlere film hakkında ipucu vermektedir.