Ninja Theory'nin yeni oyunu olan "Hellblade 2: Senua's Saga", Xbox Series X/S ve PC platformları için geliştiriliyor. Oyun, Unreal Engine 5 ile geliştirilmekte ve görsel açıdan etkileyici bir deneyim sunmayı hedefliyor. Ancak, grafiklerin muhteşemliğiyle beraber oyunun Xbox sürümünün yalnızca 30 FPS hızında çalışacağı açıklandı.

Alman yayın organı GamePro tarafından doğrulanan bilgilere göre, oyunun Xbox sürümü dinamik çözünürlük ile sınırlı olarak 30 FPS hızında çalışacak. Grafik seçeneklerinin olmaması da dikkat çekerken, PC platformunda ise kare hızını yükseltmek mümkün olacak.

Atılım Üniversitesi geleceğin mühendislerini destekliyor: Liseler arası robotik yarışması gerçekleştirildi Atılım Üniversitesi geleceğin mühendislerini destekliyor: Liseler arası robotik yarışması gerçekleştirildi

Oyunun görsel efekt direktörü, "sinematik" bir deneyim sunmayı amaçladıklarını ve oynanışın yavaş ilerlemesi nedeniyle düşük kare hızının sorun teşkil etmeyeceğini belirtti. Ancak, daha pürüzsüz bir deneyim arayan oyuncular için bu durum hayal kırıklığı yaratabilir.

30 FPS kararının, daha düşük güçlü donanıma sahip olan Xbox Series S'in etkisi olup olmadığı ise merak konusu.

Öte yandan, oyunun kreatif ekibinde de değişiklikler yaşandığı belirtiliyor. Ninja Theory'nin kurucusu ve Hellblade 2'nin senaristi-yönetmeni Tameem Antoniades'in stüdyodan ayrıldığı bildiriliyor. Antoniades'in ayrılışına dair Xbox'tan resmi bir açıklama yapılmamış olsa da, oyun artık üç kreatif liderin yönetiminde ilerliyor: Çevre sanat yönetmeni Dan Attwell, görsel efekt direktörü Mark Slater-Tunstill ve ses direktörü David Garcia.

Hellblade 2'nin çıkış tarihi ise Ocak ayında yapılan Microsoft Xbox Developer Direct etkinliğinde duyurulmuştu. Oyun, 21 Mayıs tarihinde Xbox Series X/S ve PC için dijital olarak satışa sunulacak ve Game Pass kütüphanesine ilk günden eklenmiş olacak.